Priser
Alla priser på hemsidan är i svenska kronor inkl. moms (förutom där priset står uttryckligen exkl. moms)
Leverans
Leveranstiden är 1-4 arbetsdagar efter utförd beställning om vi har varan i lager.
Betalning
Du har möjlighet att betala med Swish, eller faktura som ligger i försändelsen
Varorna får du hem och behöver inte lämna ut ditt kortnummer.
Fakturan ligger med i paketet som levereras inom 1-4 arbetsdagar efter utförd order.
Betalningsvillkor 14 dagar (f.o.m. den dagen vi skickar paketet). Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vi debiterar 25 kr i faktureringsavgift.
Fraktpriser (inkl moms):
0 – 2.7kg: 85kr
2.8 – 5.5kg: 115kr
5.5kg+: 136kr
Ordrar över 1000kr: gratis för privatkunder! Återförsäljare faktureras separat
Återförsäljare faktureras transportkostnader.
Det är av yttersta vikt att du hämtar ut ditt paket, ej uthämtade paket debiteras 200 kr
Har du inte fått någon avisering senast 5 dagar efter lagd order, Var vänlig kontakta oss på telefon 0708 666844
Vi använder DHL för leverans av din beställning.
Returer
Du har alltid 14 dagars bytesrätt/ångerrätt från det att du mottagit varan (dvs då paketet hämtats ut av dig på ditt utlämningsställe eller brevet/paketet kommit hem till dig). Bytes-/ångerrätt gäller ej rabatterade artiklar.
Kontakta oss först via vårt kontaktformulär innan du returnerar din vara för information om hur du går till väga. Du står själv för returfrakten och den följesedel eller faktura du fått ska skickas med returen. Varan måste vara i nyskick och oanvänd. Så fort vi har mottagit och kontrollerat varan drar vi av det på fakturan. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.
Felleverans
Om du mot förmodan har fått fel vara så kontakta oss via telefon 0708 666844 så hjälper vi dig att returnera varan. Vi står naturligtvis för returfrakten.
Reklamationer
Konsumentköplagen gäller när du handlar varor av oss. Kontrollera alltid att varan är felfri när du tar emot varan. En vara kan reklameras om varan har fabrikationsfel eller på annat sätt är defekt. Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Anmäl eventuell transportskada direkt till speditören vid mottagandet av varan. Skulle varan vara skadad eller på annat sätt defekt eller om du fått fel vara/ fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart. Kontakta oss via telefon 0708 666844 så hjälper vi dig. Vi står för fraktkostnader och hjälper dig naturligtvis med returen. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.
Behandling av personuppgifter i vårt kundregister enligt GDPR – Dataskyddsförordningen
I samband med att du fyller i formulär, registrerar dig och/eller genomför köp hos oss behandlar och registrerar vi personuppgifter som ditt namn, personnummer, adress, mailadress och telefonnummer. Uppgifterna du lämnar behandlas och registreras med syfte att kunna utföra den tjänst du köpt, fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund och återkoppla vid intresseanmälan.
I de fält, i vilka uppgifterna lämnas, som är markerade som obligatoriska måste dina uppgifter fyllas i. Övriga uppgifter är frivilliga att lämna. Genom att samtycka till detta godkänner du att vi behandlar och registrerar dina personuppgifter. Personuppgifterna lämnas aldrig ut till tredje part.
Du har alltid rätt att begära ut den information om dig som vi behandlat och registrerat. Du kan kontakta oss för att se, ändra eller ta bort uppgifter ur vårt kundregister. Vi åtar oss att alltid rätta uppgifter som skulle vara felaktiga, ofullständiga eller missvisande om du som lämnat dem anser något av ovanstående.